18:52 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار جهانی نفت

پایان وضعیت فوق العاده در میادین و بنادر نفتی لیبی
نماد برتر- شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد اجازه ازسرگیری فعالیت میادین و بنادر نفتی که آنها را ایمن و عاری از گروههای مسلح می بیند را صادر خواهد کرد.
ساخت چاه‌های نفت نیمه کاره در روسیه برای پس گیری سهم بازار
نماد برتر- روسیه برای این که مطمئن شود پس از پایان توافق کاهش تولید اوپک پلاس، سهمش در بازار جهانی نفت را از دست نمی دهد، برنامه ای برای تکمیل چاه‌های نیمه آماده دارد که پس از پایان یافتن پیمان، می توانند فعالیتشان را آغاز کنند.
صادرات نخستین محموله نفت لیبی در هشت ماه گذشته
نماد برتر- دو نفتکش نخستین کشتیهایی خواهند بود که از ژانویه امسال تاکنون در بندر بریقه لیبی نفت را برای صادرات بارگیری می کنند.
آینده بازار نفت چه می شود؟
نماد برتر- کارشناسان بر این باورند که با افزایش قیمت و بهبود تقاضای جهانی نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش - موسوم به اوپک پلاس - به زمان‌بندی خود برای تسهیل کاهش تولید در پایان ماه ژوئیه پایبند خواهند بود.
افزایش صادرات میدان نفتی عظیم اروپایی در سایه توافق اوپک پلاس
نماد برتر- در حالی که اوپک و متحدانش به عمیق‌ترین کاهش تولید نفت خود تاکنون ادامه می‌دهند، میدان نفتی یوهان اسوردراپ نروژ بیش از همیشه نفت صادر می‌کند.
مذاکرات نفتی در خیابان بن بست!
نماد برتر- تولیدکنندگان گروه اوپک پلاس ممکن است تا پایان هفته جاری کنفرانس ویدیویی وزیران را برگزار کنند. البته اگر عراق و کشورهای دیگری که به توافق پایبند نبوده اند موافقت کنند پایبندی خود را تقویت کنند.
مذاکرات برای نجات بازار نفت شتاب گرفت
نماد برتر- عربستان سعودی، روسیه و سایر تولیدکنندگان در شتاب برای توافق در زمینه پیمان کاهش تولید به منظور توقف فوری ریزش قیمتهای نفت هستند.
نفت برای ادامه روند نزولی بهانه جدید یافت
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی رشد بیشتر از حد انتظار سطح ذخایر آمریکا و افزایش تنش میان اعضای اوپک کاهش پیدا کرد.
در سال ۹۸ بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟
نماد برتر- بازارهای جهانی نفت امسال شاهد چندین رویداد پراهمیت بودند که برخلاف انتظارات، تاثیر موقتی داشتند و در واقع پایان دوران کمبود و فراوانی عرضه در یک دهه گذشته را منعکس کردند و تنها شوکی که یقینا تاثیر آن به این زودی تمام نخواهد شد همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا در جهان است.
تکلیف بازار نفت چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: این روزها و در آستانه اجلاس وزارتی اوپک، قیمت‌های نفت خام شاخص برنت در حال حاضر کمی بیش از ۶۰ دلار در هر بشکه است و اکثر کشورهای اوپک و غیراوپک مشارکت‌کننده در بیانیه همکاری، این قیمت‌ها را نشانه ثبات و توازن بازار نفت می‌دانند.
اوپک به معجزه نیاز دارد
پایگاه خبری راد: بر هیچ کس پوشیده نیست که اوپک با اتکا به کنترل عرضه به منظور تقویت قیمت نفت به شکلی که مطلوب اعضایش باشد، خود را در مخمصه انداخته است.
دیدار وزیران آمریکا و عربستان با محوریت امنیت انرژی
پایگاه خبری راد: وزیران انرژی آمریکا و عربستان سعودی در واشنگتن دیدار کرده و نسبت به آن‌چه "تهدیدات علیه آزادی ترافیک دریایی" خواندند، ابراز نگرانی کردند.
دیدار وزیران آمریکا و عربستان با محوریت امنیت انرژی
پایگاه خبری راد: وزیران انرژی آمریکا و عربستان سعودی در واشنگتن دیدار کرده و نسبت به آن‌چه "تهدیدات علیه آزادی ترافیک دریایی" خواندند، ابراز نگرانی کردند.
ورق بازار نفت به نفع ایران برگشت
پایگاه خبری راد: طی یک ماه اخیر گمانه‌زنی‌های متعددی مبنی بر تصمیم نهایی اوپک بر سر کاهش تولید مطرح شده بود که درنهایت توافق‌های دوجانبه و چندجانبه کشورهای عضو و حتی کشورهای غیرعضو و اظهارات رسمی و غیررسمی مقام‌های نفتی آن‌ها، این موضوع را پیش از اجلاس ۱۷۶ مسجل کرد که توافق بر سر تداوم کاهش تولید نفت قطعی است؛ موضوعی که طبق گفته مقام ارشد نفت ایران و کارشناسان داخلی می‌تواند منافعی را نصیب ایران کند.
صادرات نفت ایران رو به افزایش است
پایگاه خبری راد: ایران قله مقاومت تحریمی را پشت سرگذاشته و باوجود ادعای آمریکا مبنی بر صفر شدن فروش نفت، روند صادرات نفت در حال افزایش است؛ موضوعی که رئیس کل بانک مرکزی روی آن صحه گذاشته و بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند که تأثیر تحریم بسیار کاهش یافته است.